Facebook in Romania

Un studiu realizat de Gemius Research a relevat ca sunt 7.6 utilizatori de Internet in Romania. Facebook are 4.6 milioane de conturi si 6.2 de vizitatori unici, transformand-o in cea mai importanta retea sociala. Conform Daedalus, intr-o luna, un utilizator Facebook se conecteaza timp de 23 de zile, in medie de 3.5 ori pe zi. Durata medie a unei sesiuni este de 66 de minute, iar durata medie petrecuta zilnic pe Facebook este de aproape 4 ore. Cele mai multe persoane intra pe Facebook intre orele 20.00 – 22.00. Un utilizator are in medie 115 contacte, da in medie 5.96 de like-uri pe zi si citeste 19.21 mesaje din newsfeed zilnic. 34,4% din persoane intra pe retelele sociale in special de pe telefonul mobil, in timp ce 21,3% dintre utilizatori se conecteaza la retelele sociale cand sunt pe drum. 53,4% dintre angajatii care utilizeaza retelele sociale, o fac in timpul serviciului in timp ce 59.6% dintre elevii/studentii care utilizeaza retelele sociale, o fac in timpul scolii.

Cele mai frecvente activitati pe Facebook

Utilizatorul roman se aseamana celor din alte tari. Cele mai frecvente activitati pe Facebook sunt:

• Sa se informeze, sa caute lucruri noi
• Sa vizioneze pozele / filmele postate de alte persoane
• Sa caute cunostinte mai vechi
• Sa citeasca ce posteaza alte persoane
• Sa urmareasca profilele celor cu care sunt conectati

Cele mai bune practici pe Facebook

Pentru a releva ultimele tendinte cu privire la relatia dintre braduri si Facebook, s-a analizat activitatea celor mai populare pagini in Romania si la nivel International.

Toate paginile de brand au Welcome Page personalizat, avand un concurs lansat recent, un produs sau serviciu nou, o politica a paginii si chiar o prezentare scurta a canalelor social media alea brandului. S-a identificat o tendinta printre brandurile din top de a mentine o sectiune video. Fotografiile nu sunt foarte populare, au tendinta de a fi content central pentru acele branduri active in industria modei sau cele puternic vizuale.

Majoritatea brandurilor integreaza Twitter (si feeduri din bloguri) si ofera utilizatorilor posibilitatea de a se conecta cu alte canale social media direct din pagina de Facebook.

Multe branduri efectueaza concursuri pe pagina de Facebook – prin aplicatii speciale sau simplu prin Q&A. Premiile constau, in general, in materiale promotionale, precum umbrele, tricouri, filme, produse sau bilete la concert pana la excursii de weekend, vacante in strainatate, invitatii la evenimente etc.